Jobba på Trafikverksskolan

För att ge kursdeltagare och studerande rätt kunskap, färdighet och kompetens krävs utbildare med stor skicklighet inom sitt område. Det finns det på Trafikverksskolan.

UR TIDNINGEN UTBILDAREN NR. 1 2023

Varför Trafikverksskolan?

I övningsanläggningen i Ängelholm arbetar ett 30-tal utbildare, alla med lång erfarenhet av just sitt specialämne på järnväg. Varför har de valt Trafikverksskolan som arbetsplats?

– För det första är det en kick att känna att man förmedlar sin kunskap till andra när de visar intresse och vill veta mer. Det tar en stund att hitta tryggheten i att stå inför andra men när man väl är där vill man själv bara lära sig mer för att kunna svara på än fler frågor. För det andra har vi på Trafikverksskolan också nästan obegränsade möjligheter att just vidareutveckla vår egen kompetens, vilket är en enorm fördel när man ska vägleda andra på deras kompetensresa.

Anders Jörgensen, utbildare inom banteknik

Vill du också bli en av Trafikverksskolans medarbetare och bidra till väg-, järnväg och sjöfartsbranschens framtida kompetensresa? Håll då utkik här på vår hemsida för aktuella tjänster.

Jobba med Trafikverksskolan