Gå på kurs i Ängelholm

Utbilda dig inom järnvägens olika områden i vår unika övningsanläggning i Ängelholm.

Unik övningsanläggning i Ängelholm

I vår övningsanläggning kan vi koppla samman järnvägens olika delar så att teori, praktik och innovation inom flera grenar kan genomföras parallellt och övas i säker miljö. Här finns allt från svetshall och modelljärnväg kopplat till riktiga ställverk, till markspann, lokförarsimulatorer, växlar och liftmotorvagn. Du som går på kurs hos oss har dessutom fri entré till Järnvägens museum som ligger precis intill Trafikverksskolans område.

Vår kurs- och övningsanläggning är öppen i samband med vår kursverksamhet måndag till torsdag 8.00 - 16.00 samt fredag 8.00 - 12.00.

Ät, umgås, vila, studera och gymma

När du går på kurs i Ängelholm kan du passa på att besöka vår renoverade källare i hus C. Här finns plats att äta, umgås, vila, studera och även gymma. Låskort till källaren löser du i receptionen.

Res till våra kurslokaler i Ängelholm

Till Trafikverksskolan reser du med fördel med tåg eftersom skolans område ligger precis bakom Ängelholms station. Hit går även regionbussar från angränsande städer och orter. Reser du långväga finns också möjligheten att flyga till Ängelholm Helsingborg airport (AGH) och ta taxi till Trafikverksskolan.

Kommer du med bil parkerar du bäst på den stora parkeringen in mot Kronoskogen mellan Banskolevägen 11 C och E. På parkeringen finn två laddstolpar för elbil.

Restaurang Rallaren – en del av Erikslund

I nyrenoverade lokaler kan du fika och äta lunch hos Rallaren i källaren i hus C på Trafikverksskolans område. Här serveras olika alternativ av dagens rätt med salladsbuffé samt fika, glass och godis.

Boka hotell i samband med din kurs

Mina sidor kan du, när du bokar en kurs på plats i Ängelholm, samtidigt välja att boka hotell. De hotellen vi har avtal med ser du nedan. Priserna är avtalspriser per natt.

Ska du gå en längre utbildning eller program hos oss i Ängelholm kan du även hitta boendealternativ hos privatpersoner. Klicka på länken nedan för att se alternativen.