Kom på studiebesök hos oss!

Måndagen den 13 maj har du, dina elever eller hela din klass möjlighet att besöka Trafikverksskolans övningsanläggning och lära dig mer om våra längre utbildningar och program.

Titta närmare på vad du kan jobba med på järnvägen

Går du andra eller tredje året på gymnasiet och funderar på vad du ska göra efter studenten? Då kan järnvägen vara en intressant framtidsbransch för dig! Kom på studiebesök hos oss och lär dig mer om vilka utbildningar som leder till jobb med bra lön på järnvägen.

Rundvandring i järnvägsanläggningen

Besöket inleds klockan 13.00 med en presentation av Trafikverksskolan tillsammans med våra längre utbildningar och program som leder till jobb på järnvägen. (Läs mer om dessa här nedan). Efteråt får du en guidad tur i vår unika övningsanläggning för att kika närmare på de olika områdena inom järnväg vi utbildar i såsom bana, signal, kontaktledning och förare. Studiebesöket beräknas avslutas senast 15.00.

Våra utbildningar och program

Anmäl dig till studiebesöket

Anmäl dig eller din klass genom att skicka ett meddelande nedan till Malin Nyman senast den 10 maj. Vi kan endast ta emot ett begränsat antal deltagare så först till kvarn. Blir tillfället fullbokat kan vi hitta andra datum för ett nytt studiebesök som passar dig och din klass.

Malin Nyman