Om oss

Vi är Trafikverkets utbildningshet. Vi levererar utbildningar till såväl den privata väg-, järnvägs- och rederibranschen som Trafikverket. Dessutom erbjuder vi utbildningar på gymnasie-, yrkeshögskole- och högskolenivå.

Trafikverksskolan är Trafikverkets egen utbildningsenhet som tillhandahåller all internutbildning. Trafikverksskolan är också ledande utbildare inom väg- och järnväg för den privata infrastrukturbranschen. I filmen får du lära dig mer om Trafikverksskolans breda utbildningsutbud.

Innehåll - Om oss

Vi är Trafikverkets utbildningsenhet. Vi levererar utbildningar till den privata väg-, järnvägs- och sjöfartsbranschen samt till Trafikverket. Vi har även utbildningar på gymnasie-, yrkeshögskole- och högskolenivå.

Vår syn på pedagogik är ett samspel mellan vetenskapligt beprövade teorier, pedagogik i praktiken och att alltid sätta kunden i fokus.

Under 2023 såg vår verksamhet i siffror ut såhär.

Är du redo för en ny utmaning där du får användning av din värdefulla erfarenhet i en roll där du säkerställer signalteknisk kompetens inom järnvägen i Sverige?