Nya lokaler blev lyckad satsning

Årligen utbildar Trafikverksskolan tusentals tekniker och ingenjörer. Som Sveriges ledande utbildare inom infrastruktur tog Trafikverksskolan beslutet att utöka verksamheten med egna lokaler i Järva krog, Stockholm.

UR TIDNINGEN UTBILDAREN NR. 4 2022

Fler egna lokaler för ett närmare Sverige

För att underlätta för kursdeltagarna och möjliggöra för ännu fler kurser i Stockholmsregionen har Trafikverksskolan nu egna lokaler i Järva krog, Solna. Ett beslut som visade sig vara helt rätt. Nu har kursverksamheten varit i full gång i nästan ett år och är idag ett mycket välkommet tillskott bland kursdeltagarna som uppskattar möjligheten att nu kunna gå kurs på lite närmare håll.

Trafikverksskolan delar lokalerna med Färjerederiet men både Trafikverksskolan och Färjerederiet har flera anpassade utbildningssalar för olika typer av utbildning. Förutom teorilokaler finns bland annat Färjerederiets simulatorer i lokalerna.

Trafiksäkerhetskurser inom järnväg erbjuds frekvent i Solna

Kursutbudet fylls löpande på. Ständigt återkommande kurser i Järva krog är Trafikverksskolans trafiksäkerhetskurser inom järnväg. I de fall det ingår praktik i kurserna genomförs den på Hagalunds bangård.

Den geografiska placeringen i Järva krog är mycket bra ur tillgänglighetssynpunkt. Det är smidigt att ta sig dit, oavsett om du reser med bil, flyg, tåg, pendeltåg eller buss, då lokalerna ligger alldeles intill E4:an och endast en kort resa från Stockholms centralstation, Bromma och Arlanda flygplats. Med Järva krog som ny kursort skapas ännu bättre möjligheter att gå kurs hos Trafikverksskolan.

Med de nya lokaliteterna i Järva krog, gör vi Sverige närmare. Här möter vi flera av våra kunder på deras hemmabana.

Tony Helm, resultatenhetschef, Trafikverksskolan

Gå på kurs i Järva krog - Stockholm