Lyckad premiär i nya lokaler

Nu är kursverksamheten i full gång i Trafikverksskolans och Färjerederiets nya lokaler på Slåttervägen 20 i Järva krog, Solna.

UR TIDNINGEN UTBILDAREN NR. 1 2022

Allt från fikalounge till sjöfartssimulatorer

Både Trafikverksskolan och Färjerederiet har flera egna utbildningssalar vilket skapar möjlighet att ha flera kurser på gång samtidigt. Färjerederiet har även simulatorrum för sin verksamhet medan fikalounge och konferensrum är gemensamma ytor som ger möjlighet till kreativa möten i en inspirerande och modern miljö.

Lokaler på andra orter för ett närmare Sverige

De nya lokalerna ökar tillgängligheten för dig som kursdeltagare och möjliggör för ännu fler kurser i Stockholmsregionen. I januari gick de första kurserna av stapeln och både utbildare och kursdeltagare var nöjda. Premiärkursen var ”Att enskilt vistas i spår” som ger dig rätt att vistas i, eller i närheten av spår på egen hand och ansvara för din egen säkerhet. Den kursen, tillsammans med många andra, erbjuds återkommande i Järva krog. Utbudet fylls på löpande.

Den geografiska placeringen i Järva krog är mycket bra ur tillgänglighetssynpunkt. Det är smidigt att ta sig dit, oavsett om du reser med bil, flyg, tåg, pendeltåg eller buss, då lokalerna ligger alldeles intill E4:an och endast en kort resa från Stockholms centralstation, Bromma och Arlanda flygplats. Med Järva krog som ny kursort skapas ännu bättre möjligheter för dig som deltagare att gå kurs.

– Med de nya lokaliteterna i Järva Krog, gör vi Sverige närmare. Här möter vi flera av våra kunder på deras hemmabana och med läget, strax norr om Stockholm, blir det lättare för deltagare från stora delar av övriga Sverige att komma till Trafikverksskolans kurser. Det känns väldigt roligt att kunna ta emot deltagare i helt nybyggda lokaler som är väl anpassade för olika typer av utbildning, säger Tony Helm, resultatenhetschef på Trafikverksskolan.

Gå på kurs i Järva krog